Usługi
Zwrot podatku z Austrii
Zwrot podatku z Austrii
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów, wykonujemy bezpłatne kalkulacje, które Cię do niczego nie zobowiązują. Wystarczy tylko przesłać nam odpowiednie dokumenty.
Dokumenty potrzebne do rozliczenia się:
-
Lohnzettel – roczna karta podatkowa;
-
zaświadczenie z Krankenkasse w przypadku pobierania zasiłku chorobowego w Austrii;
-
zaświadczenie z AMS w przypadku pobierania zasiłku dla bezrobotnych w Austrii;
-
potwierdzenie z BUAK o wypłaconych świadczeniach;
-
zaświadczenie o dochodach z polskiego urzędu skarbowego EU/EWR;
-
E-card.
Czy mam obowiązek rozliczenia się z austriackim urzędem skarbowym?
Standardowo nie ma obowiązku rozliczania się.
Natomiast złożenie deklaracji podatkowej w austriackim urzędzie jest obowiązkowe w przypadku, gdy podatnik:
-
otrzymał wezwanie z urzędu, nakazujące złożyć deklarację;
-
otrzymał wynagrodzenie od co najmniej dwóch różnych pracodawców;
-
pobierał austriacką emeryturę lub rentę;
-
miał przyznane inne świadczenia w Austrii, np. bezrobotne, chorobowe, upadłościowe, SOKA-BAU.
Rezydent czy nierezydent?
Nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu podlegają osoby, które zamieszkują lub pracują w Austrii ponad 6 miesięcy w sposób ciągły. Osoby podlegające nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu nazywane są rezydentami. Z kolei za nierezydentów podatkowych uznaje się osoby, które przebywały lub pracowały w Austrii przez okres poniżej 6 miesięcy. Status rezydenta lub nierezydenta ma decydujące znaczenie dla sposobu rozliczenia się z austriackim fiskusem.
Brak wspólnych rozliczeń małżeńskich
W Austrii nie ma wspólnych rozliczeń małżeńskich, tzn. wysokość dochodu współmałżonka nie ma wpływu na zwrot jak, np. ma to miejsce w Niemczech. Jeśli zarobiłeś powyżej 11.900 euro brutto i opłacałeś mieszkanie w Austrii ( doppelte Haushaltsführung ), a do tego możesz wykazać koszty podróży do Polski ( Familienheimfahrten), to możesz odzyskać wyższy zwrot podatku, aplikując o te ulgi.
Z jakich ulg można skorzystać w rozliczeniu z austriackim urzędem skarbowym?
Ulga z tytułu prowadzenia podwójnego gospodarstwa domowego. Ulga jest skierowana do osób, będących w związku małżeńskim, w którym jedno z małżonków mieszka w Polsce, a drugie pracuje w Austrii. Z tej ulgi mogą skorzystać również osoby stanu wolnego, które mają w Polsce niepełnoletnie dziecko/dzieci i ponoszą koszty związane z ich utrzymaniem. Ulga ta obejmuje:
-
podróże pomiędzy Polską a Austrią - koszty udokumentowane, np. imienne faktury za przejazdy;
-
zakwaterowanie - opłaty udokumentowane lub potwierdzone na paskach wypłat przez pracodawcę.
Dojazd do pracy i z powrotem – podatnik ma prawo do ulgi podatkowej z tytułu kosztów dojazdu z miejsca zakwaterowania do miejsca pracy na terenie Austrii. Ulga ta przysluguje w momencie, kiedy pracodawca nie zapewniał darmowego transportu na terenie Austrii.
Ulga na dzieci – jej wysokość uzależniona jest od ilości dzieci i wysokości pobieranego zasiłku rodzinnego, tzw. Familienbeihilfe.
Pamiętajmy o spójności danych, które przekazujemy
Procedura zwrotu podatku "Krok po kroku"
Dostarczenie do nas niezbędnych dokumentów.
Na naszej stronie internetowej w zakładce "Pobierz dokumenty" można pobrać komplet dokumentów niezbędnych do rozliczenia się. Na pierwszej stronie znajduje się instrukcja, jakie dokumenty należy do nas dostarczyć. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów wysyłamy dokumenty również na e-maila oraz za pośrednictwem poczty polskiej bezpośrednio do domu. Dokumenty można również uzyskać we wszystkich naszych oddziałach w całej Polsce.
Od sporządzenia deklaracji do otrzymania decyzji.
Odeślij do nas podpisane dokumenty, wtedy my zajmiemy się resztą. W momencie gdy posiadamy komplet dokumentów oraz opłaconą usługę, przystępujemy do sporządzenia zeznania podatkowego. Osobiście wysyłamy je do odpowiedniego urzędu skarbowego w Austrii. Okres oczekiwania na decyzję trwa ok. 6 miesięcy, natomiast jest to tylko termin umowny. Decyzja podatkowa przychodzi bezpośrednio do Klienta i widnieje na niej dokładna kwota zwrotu oraz informacje dotyczące konta bankowego. W niektórych przypadkach należy potwierdzić konto, dlatego niezbędne jest zachowanie ciągłości korespondencji pomiędzy nami a urzędem. W trakcie rozliczenia deklaracji przez Austriacki Urząd Skarbowy mogą przychodzić do Klienta pisma, których kopie prosimy w miarę możliwości jak najszybciej przesłać na e-maila lub pocztą tradycyjną, wtedy znacznie przyśpieszy to wydanie decyzji. Deklaracja jest wysyłana elektronicznie za pomocą profesjonalnego oprogramowania akceptowanego przez holenderski urząd skarbowy – Belastingdienst. Nie potrzebujemy do wykonania tej usługi żadnych kodów ( DIGID lub pincode ). Decyzja podatowa przychodzi bezpośrednio do Klienta i widnieje na niej dokładna kwota zwrotu oraz informacje dotyczące konta bankowego. W niektórych przypadkach należy potwierdzić konto, dlatego niezbędne jest zachowanie ciągłości korespondencji pomiędzy nami a urzędem. W trakcie rozliczenia deklaracji przez Holenderski Urząd Skarbowy mogą przychodzić do Klienta pisma, których kopie prosimy w miarę możliwości jak najszybciej przesłać na e-maila lub pocztą tradycyjną, wtedy znacznie przyśpieszy to wydanie decyzji.
Zwrot podatku.
Po otrzymaniu decyzji podatkowej urząd przelewa zwrot na konto od 4 do 6 tygodni. Jeśli kwota zwrotu podatku jest niezgodna z wyliczoną, to istnieje możliwość odwołania się od decyzji w terminie jednego miesiąca od daty jej wystawienia.